OKULUMUZ ERASMUS+ PROJESİ KATILIMCI DUYURUSU
Albay C.Tayyar Nuran Oğuz Anadolu Lisesi
PROJE ADI: Okul ikliminde Permakültür Yaşam Tasarımı
PROJEMİZİN HEDEFLERİ;
Okulumuzda çevre eğitimine yönelik hızlı ve etkili bir dönüşüm yaratmak için öğretmenlerimizin katılımnda
Kurs sürecinde: Uzaktan eğitim Web.2 araçlarını daha etkili şekilde kullanarak çevre eğitimine yönelik yaratıcı ve yenilikçi dijital içerikler oluşturmaya yönelik mesleki yetkinliklerinin geliştirilmesine,
İşbaşı gözlem ve öğretmen görevlendirme- öğrenci hareketliliği sürecinde, Öğretmenlerimizin dijital yetkinliklerle disiplinler arası bir yaklaşımla küresel iklim değişikliği, çevre eğitimi konularında ürettikleri interaktif materyallerin ders içeriklerine nasıl entegre edildiğini ve bu konularla ilgili uygulamaların nasıl gerçekleştirildiğini Avrupa düzeyinde deneyimlemeye, Avrupa’da çevre eğitimine yönelik izlenen politika ve ders uygulamalarının okulumuzda çevre iyi uygulamaların transferini sağlanmasına;
Albay C. Tayyar Nuran Oğuz Anadolu Lisesi olarak ülkemizde yaşanan küresel ısınmaya bağlı iklim kaygısının önlenmesinde çevre eğitiminin önemini bilerek okulumuzda iklim kaygısının azaltılmasına ve çevre eğitiminin çağdaş yöntemlerle desteklenmesine ihtiyaç duyduğumuz için bu proje hazırlanmıştır.
KURS ve İŞBAŞI GÖZLEM FAALİYETİ KATILIMCI SEÇİMİ:
Başvuruda bulunacak öğretmenler için değerlendirme kriterleri;
• Ders müfredatında çevre ve iklim değişikliği konularının yer alması
• Ulusal ve uluslararası projelerde katılımcı – eğitmen – danışman ve ya yürütücü olarak görev almış olmak
• Okul içi çevreye yönelik etkinliklerde danışman öğretmen olmak.
• Daha önce AB Erasmus+ projesinde görev almak (başvuru ve yürütme dahil)
• İngilizce ve İtalyanca yabancı dil yeterlilik belgesi olması
Başvuru ve değerlendirme süreci adil, şeffaf erişilebilir ve kapsayıcılık katile standartları gözetilerek yürütülecektir.
Katılımcı öğretmen adayları belirlenirken çevre eğitimi ile öğretmenin ilgililiğini, çevre ve iklim değişikliği yetkinlikleri, projeye katkı sunma becerileri ve disiplinler arası yaklaşım belirleyici olması planlanmıştır. CFP Zanardelli kurs merkezinde alınacak eğitimlerden en iyi verimi almak için çevre ve iklim duyarlılığı ile proje yetkinliği olan öğretmenlerimizin seçilmesi önceliğimizdir. Erasmus, ulusal ve uluslararası projelerde görevli veya katılımcı olarak çalışmış olan öğretmenlerin proje tecrübelerinin faaliyet uygulama aşamasında sağlayacağı olumlu katkı düşünülerek bu kriter belirlenmiştir. Farklı branşlardan öğretmenler seçilerek disiplinler arası bir yaklaşımla iklim değişikliği mücadelede disipliner dayanışma hedeflenmiştir.
ÖĞRETMEN GÖREVLENDİRME KATILIMCI SEÇİMİ:
Katılımcıların değerlendirme ve belirlenmesinden Proje Yürütme Ekibi sorumludur. Katılımcı öğretmen, okulumuzdaki Fen branşları ( Kimya, Fizik, Biyoloji) arasından Proje yürütme ekibi tarafından belirlenen okul web sitesinden, whatsapp öğretmen gruplarından ve dijital ortamlarda duyurusu yapılacaktır. Duyuru ve başvuru tarihlerine göre başvuru alınıp
belirlenecektir.
• Fen Branşı öğretmeni olmak (30 puan)
• TÜBİTAK Proje Danışmanlığı ile Fen alanlarında proje yürütmek. (25 puan)
• Okul içi çevreye yönelik etkinliklerde danışman öğretmen olmak. (25 puan)
• Daha önce AB Erasmus+ projesinde görev almak (belgelere dayanarak proje yazmak 20 Puan + uygulama 25 puan)
ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ ÖĞRENCİ SEÇİMİ:
Proje yürütme ekibi tarafından başvuru ve değerlendirme süreci yürütülecektir. Öğrencilerimizin görebilecekleri ilan noktalarında büyük A3 boyutunda duyuru ilanı şeklinde asılacak, ayrıca okul web sitesinde duyurulacaktır.
Katılımcı olacak öğrenciler Çevre Kulübü etkinliklerini, katıldıkları sosyal faaliyet ve yarışmaları anlatan yazı ve fotoğraf, belge, video, yabancı dil eğitimleri ve “Ekosistem için Ben Neler Yapmalıyım? konulu kompozisyon yarışması düzenlenecektir.
• Kompozisyon (80puan)
• Okul yabancı dil dersi ortalama puanı(20)
Toplam 100 puan üzerinden değerlendirme yapılıp en yüksek puanı alan 9 öğrenci katılımcı olacak sonraki iki öğrenci yedek olacaktır.
Proje hareketlilik tarihleri ve faaliyet içerikleri aşağıdaki tabloda belirtilmiştir.